Podstawa programowa przedmiotu Witryny internetowe
Efekty kształcenia i kryteria weryfikacji - uczeń:
- posługuje się hipertekstowymi językami znaczników (HTML − HyperText Markup Language)
1) korzysta ze standardów dokumentów hipertekstowych
2) stosuje znaczniki języka HTML
3) definiuje strukturę dokumentu hipertekstowego korzystając ze znaczników sekcji
4) definiuje hierarchię treści stosując znaczniki nagłówków i paragrafu
5) definiuje elementy strony internetowej: listy, tabele, obrazy, odnośniki, kontrolki
6) wykonuje formularze na stronie internetowej
- stosuje kaskadowe arkusze stylów do tworzenia responsywnych stron internetowych
1) stosuje style lokalne, wewnętrzne i zewnętrzne
2) stosuje kaskadowość stylów
3) rozróżnia selektory elementów, atrybutów, specjalne, pseudoklas i pseudoelementów
4) rozpoznaje selektory CSS (Cascading Style Sheets)
5) stosuje selektory CSS, ich własności i wartości
6) projektuje wygląd strony internetowej przy wykorzystaniu języka CSS
7) wykonuje responsywne strony internetowe z wykorzystaniem CSS
- projektuje grafikę komputerową
1) rozróżnia podstawowe pojęcia dotyczące grafiki komputerowej rastrowej i wektorowej
2) przestrzega zasad cyfrowego zapisu obrazu
3) dobiera oprogramowanie do obróbki grafiki komputerowej
4) identyfikuje różne formaty plików graficznych
5) stosuje różne modele barw
6) osadza tekst na grafice oraz dobiera jego krój i styl
7) korzysta z funkcji edytora grafiki wektorowej
8) korzysta z funkcji edytora grafiki rastrowej
9) wykonuje edycję plików graficznych na potrzeby stron internetowych
10) projektuje elementy graficzne dla strony internetowej
- wykorzystuje elementy multimedialne na stronach internetowych
1) wykonuje animacje na potrzeby strony internetowej
2) osadza elementy multimedialne na stronie internetowej
- wykonuje strony internetowe zgodnie z projektami
1) projektuje układ sekcji na stronie internetowej
2) analizuje projekt strony internetowej
3) tworzy strukturę strony internetowej zgodnie z projektem
4) dobiera paletę barw dla strony internetowej
5) dobiera czcionki dla strony internetowej
6) uwzględnia potrzeby użytkowników z różnymi niepełnosprawnościami przy projektowaniu stron internetowych, np. kontrast, powiększenie, inne elementy wspomagające niepełnosprawnych
7) opisuje zasady i znaczenie wytycznych dotyczących ułatwień w dostępie do treści publikowanych w internecie
8) tworzy stronę zgodną z wytycznymi dotyczącymi ułatwień w dostępie do treści publikowanych w internecie
- stosuje reguły testowania, walidacji i optymalizacji stron internetowych
1) testuje stronę internetową w różnych przeglądarkach
2) testuje responsywność strony internetowej
3) określa proces walidacji strony internetowej
4) dobiera narzędzia walidacji strony internetowej
5) dokonuje walidacji strony internetowej
6) optymalizuje stronę internetową
7) określa proces pozycjonowania strony internetowej
8) stosuje zasady dostępności (WCAG) i pozycjonowania strony internetowe
Na podstawie podstawy programowej Technik programista (PDF)
INF.03.3. Projektowanie stron internetowych (minimum 60 godzin)